Föreläsningen i Linköping

Nu är föreläsningen som jag höll i Linköping uppe på Youtube. Jag trodde aldrig att den skulle bli över 50 minuter lång, men det är ju jag. Jag älskar att rabbla upp massa onödigt ibland och det hände lite då och då under föreläsningen. 

Ett tips till alla som tänker föreläsa i framtiden: plugga inte in varje replik. Själv så sa jag exakt allt som dök upp i huvudet, jag visste bara vilka punkter som skulle tas upp. Jag gillar att vara lite oförutsägbar och säga spontana saker, bara improvisera lite. Det är roligare och man får mer kontakt med publiken.
Dock ska vi inte tala om mitt kroppsspråk. Jag kan inte stå still, så är det. :) Och fyfan vad sliten jag ser ut. jag sov bara 2 timmar den natten! 
Aja, nu ska jag inte klaga mer. Titta gärna på föreläsningen om ni har en stund över. Jag vågar däremot inte göra det, tycker att det är så pinsamt att höra sig själv prata.
 
 

Kommentarer
Marcus

Kan du inte lägga upp presentationen i något PDF-format så är det lite roligare och följa videon.

Svar: Hmm, det går nog att ordna. Men då är frågan hur jag ska dela allt. Kan nog ordna en dropbox mapp så att ni kan få tillgång till den :)
Assiye Suer

2013-05-16 21:38:07
URL: http://only100items.blogspot.se/
Johannes Winger-Lang

Åh vad kul! Lägger direkt den i min "ska se"-lista.

Faktiskt hade vi presentationsteknik idag, där vi fick se en inspelning på vår presentation. Lite pinsamt, men ganska givande. :-)

2013-05-17 21:34:02
URL: http://johanneslang.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: