Sveriges största astronomiblogg?

Hej alla!

Idag har jag haft besöksrekord. Över 400 besökare (nästan 500!), detta har aldrig hänt tidigare. Jag brukar ha runt 100 per dag. Inte så många tänker ni kanske, men det här är ju en vetenskapsblogg och sådana bloggar brukar inte alls ha många besökare. Speciellt inte när det bara handlar om ett ämne, i mitt fall astronomi. Hoppas att ni stannar! Tänker fira detta med att skriva ett långt inlägg om något riktigt intressant. Fast ni får välja vad det ska handla om. Det kan vara en komspirationsteori eller något annat, ni väljer. Så kom gärna tips.
Jag tror garanterat att jag har sveriges största astronomi/rymd-blogg ;)


Kommentarer
Emil

Skriv om Pistol Stjärnan och andra enorma fenomen typ

VY Canis Majoris och R136a1 :-D

2011-03-09 22:28:07
Amra

grattis! :)



du kanske kan skriva om svarta hål..? det är intressant tycker jag! :D ha gärna med lite djupare information också och inte bara som på vissa dokumentärar om rymden som bara upprepar samma saker om och om igen, visar samma bilder och sekvenser tusen gånger samt en massa komplicerade formler som de bygger upp spänning kring men som de i sin tur aldrig förklarar! blir tokig på såna dokumentärer, rena dumförklaringarna, haha ;D



tack för en bra blogg! :)

2011-03-09 22:29:48
URL: http://www.amramerie.blogspot.com
Amra

kom på ett till förslag: mörk materia! :)

2011-03-09 22:31:28
URL: http://www.amramerie.blogspot.com
Viola

Skriv om Christer Fuglesang eller om Mars ? :D

2011-03-10 08:22:45
Stjärnskådaren

Eller en egen krönika där du lägger fram dina egna förslag och åsikter om hur mänskligheten borde gå vidare med utforskning och kolonisering av solsystemet. Vilka planeter och månar, nån speciell ordning, internationella samarbeten, etc?



Annars håller jag med Amra, mörk materia (och mörk energi) vore intressant, trots att vi kanske inte vet så mycket om det just nu.



Finns mycket att skriva om :)

2011-03-10 15:08:16
Robin Andersson

Skriv om relativistiska jetstrålar, sådana som finns i aktiva galaxer!



mvh

Robin Andersson

2011-03-10 22:04:57
URL: http://enduranced.wordpress.com/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: