En liten paus..

..är just det jag behöver. Pluggar inför tentorna, så jag hinner inte uppdatera bloggen. Så fort dem är över så ska jag skriva ett riktigt bra inlägg om det ni ville läsa om. ;) En sak till som är värt att nämna. Min vän Mikael Ingemyr har fått ett arbete publicerat i The Astrophysical Journal. Bra jobbat Mikael! Ni kan läsa den HÄR .
Jag vann även Rymdkanalens "fråga Mars500 teamet" tävlingen. Nedan ser ni videon där jag ställer frågan: Vad skulle ni säga till dem som tycker att pengar som spenderas på rymdforskning är slöseri och att pengarna kunde användas till något viktigare. Jag vet att jag talar svengelska, ni får helt enkelt tåla det. ;) Jag använder även handgester när jag talar, det gör jag alltid av någon anledning.  


Vi ses snart alla rymdnördar!

Kommentarer
Kimia Sobhi

Coolt att du pluggar rymdteknik. Jag är också väldigt intresserad av rymden. Jag undrar hur du blev så intresserad? :)



ha det bra!



PS. Vart har du köpt den där tröjan som du hade på dig under videon tills MARS500? :) SNYGG!

2011-03-19 21:39:07
URL: http://chimpy.devote.se
Assi

Hejsan!

Coolt att du gillar rymden! Finns mycket intressant där ute. Klicka på "Om mig" till vänster så får du veta mer om hur allt startade för mig. Det är en låång historia, orkar inte skriva xD.

Tröjan köpte jag i Sthlm när jag var på rymdutställningen. det står "property of NASA", lite kul faktiskt ;)

2011-03-24 11:07:14
victoria

Vad roligt att din fråga vann:D! Har följt din blogg ett tag nu, det är kul att följa hur allt går =)

Jag går i trean(naturvetenskap) nu och tänkte söka till rymdteknik vid LTU till hösten. Har du några tips att dela med dig av och rekommenderar du skolan?

2011-03-26 22:14:59
Assi

Hejsan!

Verkligen tack för att du följer bloggen! Rymdteknik är en grym utbildning! ;)

jag rekommenderar faktiskt skolan. Är själv jättenöjd. Utbildningen är faktiskt svår, mycket matte. Kommer man på föreläsningarna och lektionerna samt räknar en hel del så kan man lyckas. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Du får gärna maila mig dina frågor så att jag kan berätta ännu bättre ;)



2011-03-28 23:26:04
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: