Jag och mitt teleskop

Jag hade tur, för ikväll var det inte mulet. Bara liiite, men det gick att se månen! Tog en bild på den med min kamera, genom ett okular så klart. Månen är en skönhet, bara älskar att titta på den. Tur att det var månskära, för då kan man se kratrarna ännu bättre.



Jag hittade Lejonet och efter lite kämpande hittade jag Saturnus. Saturnus är otroligt vacker, jag får aldrig nog av att titta på den. Den är en fröjd för ögat. Kring planeten fanns det 3 prickar, vilket var planetens månar. Ringarna var tydliga
Bilden är suddig eftersom att jag zoomade in så mycket med mobilen. Den är 100 gånger vackrare i verkligheten. Som ett plus fick jag se 2 stjärnfall, något jag inte har sett på länge.

Kommentarer
Emil

Vad är det för teleskop du har?

2011-04-12 17:37:29
Johannes Winger-Lang

Så sjukt fint. Åh, himlakroppar är vackert att titta på :)

2011-04-28 20:00:52
URL: http://johanneslang.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: