En arbetsdag pa European Space and Astronomy Centre

 
Hej alla!
 
Som jag lovade sa far ni se nagra bilder fran ESAC och min arbetsplats i Madrid. Fler bilder kommer inom kort, det lovar jag er. Just nu sitter jag och haller pa med lite teori och forhoppningsvis kommer jag att testa ett av deras solteleskop snart. Mina 6-7 manader har precis borjat sa det ar en tidsfraga innan det hander. Har mycket kul att se fram emot och bara langtar. En sak kan jag erkanna coh det ar att jag bara alskar att jobba har. Langtar alltid till mitt skrivbord och njuter av min tid har. Det var just darfor jag valde astronomi. Alskar man amnet som man vill jobba med sa kommer man att langta till arbetsdagen exakt varje dag! Har pratat lite med min chef om mina framtidsplaner och vem vet, kanske flyttar jag hit igen om 1,5 ar. ;)

Hur ser min arbetsdag ut har undrar ni kanske? Eftersom att det har bara ar min tredje dag sa har jag anda fatt en rutin som jag foljer. Vaknar strax innan klockan 8. ca 50 minuter efter tar jag promenaden till busstationen. Bussen tar oss sedan till en hallplats nara ESAC. Anlaggningen ligger 1,5 km fran hallplatsen sa det finns en knutpunkt dar anstallda plockar upp dem som inte har en bil och behover skjuts.
Val pa plats tar jag fram laptopen som jag fick, laser mail och annat, och borjar pa mitt projekt. Ca 3-4 h senare ater vi alla lunch tillsammans. Och slutligen gar alla tillbaks till sina respektive salar och fortsatter att jobba till 17-18 tiden. Sa ser det ut varje dag. Sjalv kommer jag att andra pa mina arbetsvanor om ca 1 manad da jag borjar studera igen. Kan inte fatta att jag ska borja med min master i rymdteknik om nagra veckor.
Aja, nu maste jag tillbaks till arbetet igen. Har ni nagra onskemal pa inlagg och saker ni vill att jag ska skriva om sa ska ni definitivt kontakta mig. Och som sagt, har far ni nagra bilder som jag har tagit.

 
En by som vi maste passera for att na ESA.
 
Entrén till ESAC.
 
Ett gammal slott/fasting som gar att se.
Ett av flera radioteleskop som forskarna har anvander.
 
Har arbetar jag tillsammans med 4-5 andra.

Mitt skrivbord

Varldens basta arbetsplats kan jag saga!

Kommentarer
Emma Hå

Wow det var inget dåligt skrivbord det där! Måste vara skitroligt! Btw, måste bara ge dig lite feedback om din blogg, det är något som gör att den tar fruktansvärt lång tid att ladda. Tror det ligger något skräp i din kod... Bara så att du är medveten om det =)

//Emma Hå

Svar: Helt underbar att arbeta har :)Aa, jag har ocksa markt det. Maste verkligen ta och ga igenom koden. Det jobbigaste ar val att man inte vet vart felet ligger egentligen.

Ha det sa bra!
Assiye Suer

2013-07-31 17:02:07
URL: http://emmahas.se
Lisette

Gud vad häftigt :D

2013-08-02 11:42:13
URL: http://lisnknsn.blogg.se
Robin

Satan vad nice =) Din arbetsplats fick mig att tänka på Half-Life och Black Mesa xD Du får ha det så bra!

Svar: En grym arbetsplats ma jag saga! :D Tack detsamma!
Assiye Suer

2013-08-02 11:56:22
URL: http://thegamingground.com
Elin och Gisela

Välkommen in på vår fashionabla och stilrena blogg Sixteen.se. Vi är nästan säkra på att du kommer tycka om den! Hugs from Elin & Gisela

2013-08-02 11:57:37
URL: http://sixteen.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: