Intressant dokumentär

Hej hej!
 
Jag satt häromdan, helt uttråkad, och valde att titta på en dokumentär. Och jag hittade en bra med min favorit Michio Kaku, dagens Einstein enligt många. Han är precis som Neil deGrasse Tyson, väldigt bra på att förklara och få lyssnaren att bli intresserad. 
Den här dokumentären handlar om tiden. Vad är tid? Det är inget vi kan se, inget vi kan röra, men ändå styr det våra liv. Om någon hade frågat mig så hade jag sagt att det är planetens rörelse kring solen som gör att tiden existerar. Men den här fysikern har tagit ett steg längre och kommit fram till intressanta saker. 
 
 
Han har även spelat in liknande dokumentärer, just den här heter Daytime. Men det finns också en som heter  Cosmic time och Lifetime. Jag rekommenderar verkligen dessa dokumentär. Prepare to get your mind blown! ;)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: