Vill ni se rymdfärjor?

Hej alla!
Förra året (tror jag) skrev jag om att de vita rymdfärjorna som vi är så vana att se inte kommer att användas längre. Istället kommer nya om några år. Jag skrev att dem skulle ställas ut på ett museum kanske, men visste inte vilket/vilka. Nu är det bestämt och har ni vägarna förbi Washington och the National Air and Space Museum's Steve F. Udvard-Hazy center så passa på. Rymdfärjan kommer att sättas fast på ett Boening plan som ska flyga den mot dess destination.  Den andra rymdfärjan, Endeavour, ska till Los Angeles, till California Science center i September. Och Atlantis kommer att skickas till Florida, till Kennedy Space Center's Complex. Hur allt kommer att gå till kan ni se nedan. Kanske får någon av er chansen att se dem en dag? Jag hoppas att jag får göra det

Kommentarer
Yngve

Tja!



Kan "skryta" med att ha sett den första starten en färja gjorde 1981 (på TV). Columbia var det. De hade detta tema på Vetenskapens Värld sist, se reprisen, ni som missat!

2012-04-13 15:43:22
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: