Ställ en fråga till en astronaut

Hej alla!
Jag hittade en intressant artikel på ESAs hemsida. ESA har en Twitter tävling, där den som följer astronauten André Kuipers twitter @Astro_Andre kan få chansen att ställa en fråga till honom. Han kommer att svara på frågan från ISS! ESA kommer att välja de 10 mest intressanta och unika frågorna, inte en vanlig fråga. Han han säkert fått frågan hur känns det att vara i rymden tiotals gånger? 
Vill ni delta så ska ni besöka
DEN HÄR länken. Där hittar ni information och anmälningsblankett. Jag tänker definitiv delta. Astronauten Frank de Winne svarade på min fråga för ett par år sedan, även Christer Fuglesang har svarat på mina frågor och Mars500 teamet har också svarat på en fråga. Kanske blir det André den här gången?
Jag kan nämna att André är väldigt uppskattad i Holland. Han är en holländsk astronaut och när jag besökte ESA såg jag en vägg fullt med artiklar om André. Han fanns lite överallt faktiskt, har för mig att jag såg honom på fler ställen.Man märkte verkligen att dem är stolta över honom.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: