Solen som ni aldrig har sett den tidigare.

Hej!
Jag har försökt att fixa en ny design, men jag gav upp till slut. Så jag letade efter en gratis design och trixade med den. Nu är den klar och jag är nöjd. Det som behöver fixas är nu länkarna och en ful bild på mig. Och självklart texten där uppe där jag presenterar mig själv. Hur gör man den vit, någon som vet?
Jag vill också få det klart och tydligt att bloggaren som fixade designen har tagit bort sin blogg, så jag tog bort länken till personens blogg från koden till designen. Det dök endå upp en "hittade inte sidan" sida när man klickade på länken till hennes/hans blogg. Har letat efter designern utan att lyckas, bloggen är faktiskt nedlagd. Så det räknas väl inte som stöld antar jag. Ville bara få det sagt, så att jag inte bli anklada för tjuv eller något annat längre fram.

Nu till ryyyymdnyheter!



Bilden ovan (till höger) är en nytagen bild på solen och denna gången omvände man färgerna, det vi ser på bilden är bilden i negativ. Med det här sättet kan man se en mer detaljrik sol. På bilden syns solfläckar, ganuler och protuberanser, granulerna speciellt syns bättre. Han som tog bilden heter César Cantú och kommer från Mexico.

“The picture is made under normal procedure,” César tells us. He creates an Avi file, then reverses the colors, and also applies false color, leaving the sky to look blue and the Sun to yellow-orange and the chromosphere as red. “This is to delight the author!” César says. Från universetoday.com

Astronomiskola

Solfläck: är mörka fläckar på solen, fläckarna är något kallare än omgivningen. Störningar i solens magnetfält ger upphov till fläckarna.

Granul: är små ljusare områden på solens yta som syns när värme stiger upp från solens inre, nästan som vatten som kokar i en kastrull och bubblar.

Protuberans: är gas- och plasmamoln som kastas ut från solens yta. När det träffar jordens atmosfär ser vi norrsken.


Kommentarer
Liina

Jag förstod inte vad du vill ha hjälp med , men om du menar texten i din header bör ju du kunna ändra via dina kodmall annars är http://www.designadinblogg.se/ en bra sida om du behöver hjälp :)

2011-07-31 00:48:31
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: