Jorden är liten

Hej alla!

Jag bara älskar videon som visar storleksjömförelser i rymden. Astronomy Picture Of the Day (APOD) har lagt upp en video, som jag har haft här tidigare. Men det skadar inte att visa den igen.
Videon är grymt bra. Man inser verkligen att vi människor är PYTTESMÅ och jorden är ingenting jämfört med andra himlakroppar, storleksmässigt dvs.


Imorgon ska jag till Stockholm och vara med på radio. Det blir P4:s vetenskapskanal "Kossornas planet". Vet inte när ni kommer att kunna höra mig, men jag säger självklart till. Ska även besöka Tekniska museet och se deras rymdutställning när jag endå är i Sthlm. KUL!

Kommentarer
Johannes

Det är så otroligt coolt. Sådan video man aldrig tröttnar på :)

2011-02-23 00:45:58
URL: http://johanneslang.blogg.se/
Assi

jag bli själv aldrig trött på sådana videon! Man blir lika fascinerad varje gång man tittar på en

2011-02-24 22:31:31
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: