Bestämt...

Hej alla!
Det är så att jag har suttit och funderat en hel del. Har tänkt i nästan ett år och nu har jag fattat mitt beslut. Jag trodde att rymdteknik var något för mig, men jag hade verkligen fel. Nu läser jag mitt tredje år, är 50 % rymdtekniker och jag har bestämt mig. Jag ska hoppa av utbildningen, den passar inte mig. Det är mycket matte och annat, jag orkar helt inte fortsätta. Därför ska jag plugga astronomi någon annan stans, Sthlm eller Uppsala kanske. Man lär sig av sina misstag, vilket är bra. Jag ska flytta till Göteborg igen nästa vecka faktiskt. Där ska jag jobba och göra annat. Så hej då Luleå, och HEJ DÅ rymdteknik!

Nej, självklart skojar jag bara. Jag är den sista personen i världen som hoppar av min drömutbildning. Däremot ligger det lite sanning bakom inlägget. Jag ska ta en paus, för motivationen är inte på topp just nu. Ska flytta till Göteborg igen och läsa andra kurser. Därför ska jag till Kiruna nästa år istället och fortsätta. 
Nästa vecka ska jag flytta ner mina saker till Göteborg, och sen ska jag till Luleå och skriva två tentor. När jag har gjort det så ska jag till Göteborg, vilket blir den 15:e januari. 
Det är därför jag inte uppdaterar så mycket här. Har mycket att packa osv. Tänkte bara säga det. Snart bloggar jag igen :) Vi ses när jag är i Göteborg igen!

Kommentarer
Andreas

Hah :) Lite synd synd att det inte var sant, jag ska nämligen plugga astronomi i Sthlm nästa år, hade vart intressant att hamna i samma klass som dig. :P



Hoppas du du får tillbaka motivationen snart. Det tvivlar jag dock inte en sekund på :) Kör hårt!



2011-12-15 01:59:18
Robin

Hej Assi, det var tråkigt att höra men alla kan få motivationsproblem när tentorna i grundkurserna hopar sig. Hoppas det inte är Kiruna som avskräcker dig, tyvärr tappar rymdprogrammet många studenter varje år när det är dags att fara hit.



Ha det bra och God Jul!

2011-12-23 20:50:19
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: