UFO #2?

Hej alla! 

Jag kan inte tro att Christer är klar med sitt uppdrag, och att STS-128 är på väg hem igen. Det gick otroligt snabbt!
Igår skulle dem landa, men tyvärr så hindrades dom utav Florida vädret. Det blir istället en landing ikväll kl.23.48 svensk tid, 02:43 är den nya tiden. Det betyder att Christer får vara i rymden en extra dag, vilket han säkert uppskattar. Vem hade inte gjort det? Rymdkanalen håller oss ständigt uppdaterade, och man kan läsa Christers egna ord på deras sida.
Ett citat som jag gillade är detta:

"Det har varit ytterligare en underbar resa med Discovery i rymden till den Internationella rymdstationen. Fantastiska vyer, spännande och utmanande arbeten, hjärtligt roligt – och ibland svårt – i tyngdlösheten och allt detta tillsammans med de bästa kollegor man kan tänka sig. Vi har deltagit i ett av de mest utmanande och intressantaste projekten i vår tid. Ett projekt som bidrar till kunskap om jorden och rymden och som visar vägen framöver till nya världar. Detta görs i ett stort internationellt partnerskap som lär oss leva fredligare tillsammans."

Kloka ord. Hoppas bara att fler tycker att astronomi, rymdteknik och allt som har med rymden att göra bidrar till kunskap. Och det är inte bara kunskap om rymden, utan om jorden och människan också.

Sen så hittade jag självklart en sådan här video. Viste att någon skulle lägga upp detta. Se själva:

UFO eller? Nej, tror jag inte. Kan vara lite isoleringsmaterial, is, en satellit(?),  ja allt förutom UFO.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: