Följ Frank de Winne

Good morning alla!
Såg ni dokumentären igår kväll, om Hubble, NASA osv. Jag gjorde det, viste inte ens att den skulle visas. Annars hade jag påmint er, för det var en bra dokumentär ska jag säga.

Börjar alltid min dag med dagens APOD bild. Jag är ett fan av astronomi bilder. Så här ser den ut idag:

Läs mer om denna fina bild Here. Vad är det till höger egentligen?
Läs själva ;) Inget speciellt egentligen, ve om det ser väldigt konstigt ut.

Sen så läste jag om Frank de Winne på ESAs hemsida. Kommer ihåg när han sa mitt namn i Ryssland, så glad jag blev! Han ska iaf. göra ett enkelt experiment i tyngdlösheten (för han är ju i ISS) och flera skolbarn ska följa honom. DU kan också göra det om du är intresserad! På NASA tv kan ni följa allt, klockan 13:30 och 13:50 CEST.

Nu måste jag äta lite frukost. Jag vet att mina uppdateringar är sämst just nu, men så här ser min dag ut:

Lektion, Lunchrast, Labb, räknestuga, Informationskväll, plugga matematik med The Brain Trust (min studiegrupp som jag bildade. Namnet kommer från min favoritserie Scrubs)
Jag beräknar att vara hemma mellan 21-22. Så här ser min dag ut nästan varje dag. Men jag ska inte klaga, snart står jag vid ESAs byggnader i Frankrike!

Ha en trevlig måndag alla!

Kommentarer
Stjärnskådaren

Haha The Brain Trust, härligt :)

2009-09-21 18:25:22
60degN

Här har du en svensk-indisk rymdelektronikenhet som omväxling till allt det teoretiska i Luleå ;D



http://www.etn.se/index.php?option=com_content&view=article&id=49777



/Per S

2009-09-22 20:21:31
Assi

* merci merci!



haha, ja. Braintrust är ju det perfekta namnet! ^^*

2009-09-23 21:46:10
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: