Jag ♥ Astronomi.

Hej alla!

Har bara övningskört dessa dagar, därför har jag inte uppdaterat något ;). Igår besökte jag Onsalas rymdobservatorium.
Jag personligen är inte intresserad av radioastronomi, tycker att synligt ljus är häftigare. Jag tycker däremot att radioteleskop är häftiga, speciellt om dom är så stora som Onsalas radioteleskop. Ett 25 meters teleskop och ett 20 meters teleskop som låg i ett "tält" som jag kallar för golfboll :). Det var speciellt roligt att se att folk jag hade guidat också följde med! Här har ni några bilder:

  
(som vanligt är det fel på blogg.se, gick inte att ladda upp fler bilder. testar sen)

Nu måste jag planera inför imorgon. Först ska jag övningsköra på morgonen, efter det en astronomi tipspromenad åt Sjumilaskolan som jag har ordnat, efter det hem och äta för att sen dra till observatoriet och guida 2 klasser! Hemma någon gång vid 21.20. Då ska jag SOVA på en gång!

Gud, vem hade jag varit utan astronomi!? / So long!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: