Månen och Saturnus.

Heej alla!

Såg ni dockningen? Jag gjorde det, vilket ögonblick! Nu bor det 6 astronauter där. Tänk er hur fullt det kommer att bli när STS-127 och 128 besöker ISS. Över 10 pers!  Missade ni allt, så behöver ni inte gråta (hehe). 
Uppskjutningen från igår finns Här . Vill ni se dockningen besöker ni Den här sidan. Vill ni se när astronauterna går in i ISS besöker ni här. Sen kan man läsa om allt, och det gör man på Den här sidan


Imorgon händer något intressant. Månen och Saturnus kommer att vara bredvid varandra (nästan). Men det är ungefär en knutnäve mellan dem. Ska självklart titta på månen imorgon :) Månen är nästan halv också, så ut med era teleskop och se om ni hittar korset på månen (inte så säker), eller så kan ni utforska månens landskap. Jag kommer definitivt att rita av HELA månen när jag får ett nytt teleskop. Det tycker jag också att ni ska göra.


Titta åt sydväst imorgon. Månen är som högst upp vid 22 tiden.
Men den är uppe redan under dagen som ni vet ;)


Hittade den här boken i en bokhandel. Tänkte på en gång på Christer Fuglesang. Kollade i registret och vist är han med! ♥
En av Sverigest 100 viktigaste personer, genom historien!


Trevlig helg alla! Imorgon ska jag guida en grupp som heter Unga forskare. Efter det ska jag föreläsa, sen efter det ska jag grilla. Måste träna lite, för allt ska sitta i huvudet! Fast det gör ju det, liv i universum är mitt special område ;)

Kommentarer
Per Stymne

Assi,



På tal om Månen och Saturnus är kanske den här sidan nå't för dig?

http://www.skycalendar.com/skycal/index.html



Trevlig helg!

Per

2009-05-29 20:04:35
Therése

Hej! Vad kul att du skriver mycket om universum, planeter och sånt! Jag tycker det är jätte intressant, men samtidigt lite läskigt. För ibland tänker jag så mycket på vad rymden är egentligen att det känns overkligt. Haha, svårt att beskriva. Av någon konstig anledning börjar jag tänka på döden när jag tänker på universum x) Haha :) Gillar din blogg ;)

2009-05-30 15:35:08
URL: http://terreh.blogg.se/
Assi

Hej Per S.!

Wow, är väldigt imponerad! Grym sida!



Therése, Kul att du gillar min blogg :) Finns för många mode/vardags- bloggar, men få vetenskaps. Om en gillar min blogg så har jag lyckats ;D!

Ja, det är samma sak med mig. först tänker man på planeter, sen finns det liv någon annan stans. sen tänker man till slut på döden!

ha det så bra!

2009-05-31 12:06:46
Hej Assi!

Stig's Skycalendar finns som gratisprogram oxå, men han har tyvärr tagit bort det från sajten. Säg till om du vill ha det.



/Per S

2009-06-01 09:25:53
Assi

Hej! vill gärna ha det :) send it please

2009-06-01 12:14:05
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: