Nu vet ni varför;)

Heej alla!

Har jobbat hela dagen, nu får jag äntligen vila lite :). Hehe, har fått några kommentarer om tv sändningen. "Du rör mycket på dig osv osv". Jag var känd som tjejen som alltid ler och skrattar bland mina kompisar och lärare. Min kemilärare gillade mig extra mycket, bara för att jag var glad hela tiden. Jag är en sådan person, glad och svårt att sitta still.
Och jag "visar" ju det nästan hela tiden, även när jag filmas. Jag menar, hur kul är det med en som står helt stilla, har ingen personlighet och känner sig "tvungen" att prata om astronomi året? Inte alls kul. Så, nu vet ni varför jag rör så mycket på mig. Jag märker det extra mycket på visningarna, för jag gillar att prata om astronomi. Jag ler och pratar samtidigt, och får massa leenden tillbaka. Mycket skratt blir det också, speciellt när jag berättar om Christer Fuglesangs rekord med frisbeen i rymden (ni vet vad jag menar)

Sen har det väl inte hänt så mycket när det gäller astronomi. Kan väl tipsa om Bad astronomys 10 things you didn't know about Pluto. Mycket lärorikt! Ni som har iPhone är ju lyckostar! För nu finns det en ny applikation, som jag har läst om tidigare. Star Walk heter den, och fungerar som Stellarium. Hur grymt är det inte att ha Stellarium i mobilen, åka in till observatoriet och se vart allt befinner sig? Självklart kostar den en slant också. Mer information hos http://vitotechnology.com/star-walk.html

God nat alla. Måste titta på Matrix. Tror att jag har sett Matrix 20 gånger, en självklar favoritfilm. Imorgon ska jag gymma. Mycket styrke ska det bli :)
Justdet, Giovanni Schiaparelli fyller år imorgon. grattis i förskott

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: