Earth Hour, what?!...

Hej alla!

Nu är jag tillbaka, och ärligt talat så kommer jag att somna på tangentbordet snart. Kanske för att jag vaknade 6.20 idag!
Ska bli en rejäl sovmorgon!
Och nu till Earth Hourn, jag är nästan 100% säker på att jag var den första bloggaren som skrev om detta. Jag såg så mycket fram emot denna dag, men vilken besvikelse. Jag vet inte hur det var i Avenyn, men man kan se hela vägen till Älvforsbron och alla lägenheter runtomkring från observatoriet. Det var bara ett par som släckte, och det blev inte alls mörkt. Snarare tvärtom, en ljus himmel. Så one thumb down för Sveriges Earth hour. Jag menar, kan inte Sverige vara lite seriösa och släcka i 1 fjuttig timme? Nepp, så var det med det. Jag och Henrik försökte att hitta galaxer, men det gick inte. Himlen var för ljus! Vi disskuterade även om P-M Hedéns bilder, och att vi verkligen vill bli astrofotografer. Jag tror att jag kan sitta i flera timmar och titta på hans senaste djuprymdsbild utan att ens vända bort blicken

Nu tänker jag ZzzZzzzz som ***. God natt alla :)

Kommentarer
Christian Vestergaard

Kort rapport från Earth Hour/Uddevalla på lördagskvällen.



Mörkret lyste med sin frånvaro:>(





Mvh Christian Vestergaard

2009-03-28 23:11:47
P-M Hedén

Jag håller med dig om Earth Hour, lika bedrövligt i Vallentuna.

Men jag tycker det präglar lite om mentaliteten i Sverige idag, "sköt dig och skit i andra, ingenting gemensamt längre.

Och med den inställningen så ser det mörkt ut för vår planet på sikt, jordens invånare måste börja tänka till lite!

Och jag tror att vi amatörastronomer/astrofotografer kan bidra till att försöka få våra medmänniskor att se saker och ting lite större genom att visa det universum vi bor i.

Lite av TWANs syfte är just det och att vi gemensamt bor på denna planet "One People - One Sky".



Vänligen

P-M

2009-03-29 08:29:30
URL: http://www.clearskies.se
Assi

Ja, visst är det så! "sköt dig och skit i andra".

Varför kan man inte bara släcka hela stan i 1 timme? Det händer ju inte ofta. Aja, vad ska man göra.



2009-03-29 11:55:37
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: