100 hours of astronomy

Hejsan alla!

Idag är det den 29:e mars, vilket betyder att det är 4 dagar kvar till 100 timmars astronomy. Här i Göteborg kommer vi ha våra vanlig visningar I think. Men jag ska ju till Sthlm, och där kommer det säkert att bli något stort.

The 100 Hours of Astronomy IYA2009 Cornerstone Project is a four-day event designed to bring astronomy to the public around the world. Whether it's a few hours on one day or a 100-hour marathon event, how groups choose to participate is up to them. Plans should fit the resources and enthusiasm that's available. All activities and events during 100HA will bring astronomy to a new audience. / 100 Hours of astronomy

Så, gå ut med era teleskop eller gå till ett obervatorium nära dig. Det här är ett internationellt projekt, så alla i hela planeten Tellus kommer att observera himlen! Jag hoppas att jag får se en ny galax, för jag har bara sett Andromeda.


Nu har även STS-119 gänget landat! Det betyder bara en sak, att det snart är Christers tur att besöka ISS.
Nu måste jag äta frukost, och efter det bara ta det lugnt. Sen ska jag ju dansa, som vanligt.

Ja just det, jag håller på att designa en blogg åt Stiftelsen egna vingar. Snart ska jag ju till Sthlm, till Sveriges första astronomi läger och vara en av ledarna ;). En fin design ska fixas, men eftersom att jag inte har Photoshop så får jag använda det jag har. Det ska nog gå bra!


Kommentarer
ashi

hej när är den där Astronomi lägret i stockholm?

2009-03-29 23:02:40
Assi

Hejsan!

Den 3:dje april ;)

2009-03-29 23:19:10
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: