40 år har gått...

Heeeeej alla!
Jag är äntligen tillbaka :). Kom hem för 30 minuter sen ungefär och NU tänker jag gå och lägga mig. Men först...
Idag var det 40 år sedan Neil Armstrong, Michael Collins och Edwin "Buzz" Aldrin landade på månen. Ett stort grattis! Jag är säker på att NASA firar detta, rejält också. Tråkigt att man inte är i USA. Hade gjort vad som helst bara för att se Buzz Aldrin!
Vet ni varför han kallas för Buzz? Jag läste att hans syster inte kunde säga brother, så hon sa Buzzer. Ett par år efter det ändrade han sitt namn till Buzz.

Sen så finns det självklart IDIOTER som tror att det här aldrig hände. Ni kan ....Nä, ska inte säga något fult nu. Vi har bildbevis, men fortarande ska det finnas personer (som bara kan en promille astronomi) som säger att detta var en bluff. Jag tror att NASA gömmer saker, det gör väl alla företag, bolag osv. Kan tänka mig att ESA också gömmer ett och annat. Men det här har hänt, det är jag 100000 % säker på. 
LRO ( Lunar Reconnaissance Orbiter ) har dessutom tagit bilder över Stillhetens hav, där dom landade. Man ser tydligt månlandaren The Eagle och fotspår. Om ni säger NEJ, NASA photoshoppade LRO bilden tycker jag att ni inte ska bry er om astronomi och hitta ett annat intresse! Lägg ner energin på något annat. Tänker ni fira dagen förresten? Jag ska kanske till observatoriet, men månen går upp ganska sent (00,13) så jag får se. Annars ska jag ägna en hel dag åt astronomi, vilket jag gör nästan varje dag :)
 
Månlandaren. LRO bild.

Här har ni mer bevis! LRO har tagit den här bilden!

Jag har även gjort en Youtube video om alla konspirationsteorierna, eller iaf. dom som är mest omtalade. Laddar upp den sen, håll utkik! :)
Vill även påminna om alla Apollo 11 dokumentärer man kan se på SVT1 ikväll. Klockan 21.00 startar den första.

Kommentarer
Stjärnskådaren

Grymt coola bilder! Tyvärr räcker detta inte för de som verkligen tror att det var en bluff. De vet ingenting om astronomi, fysik eller vetenskap i allmänhet, utan de har blivit lurade. De har bestämt sig för sin åsikt, och om TV-sändningarna live från Månen, alla filmer och fotografier, och alla månprover inte har övertygat dem, så hjälper inte etty par ytterligare bilder. Alla bevis är en del av konspirationen...



Vänta bara tills civila kan åka till Månen, och landningsplatsen för Apollo 11 har blivit ett museum. Då kommer de fortfarande att säga att det var en bluff, och att visst är det möjligt att åka till Månen nuförtiden och att NASA skickade dit Apollo 11 i efterhand för att bevisa att de verkligen landade där. Som sagt, alla bevis är en del av konspirationen.



Själv tycker jag att det var en av mänsklighetens mest otroliga och fantastiska bedrifter. Och vilken spänning det måste ha varit att landa för första gången, där ingen varit förut. De var ju tvungna att leta efter en bättre landningsplats, bränslet höll på att ta slut och datorn blev överbelastad. Men, de lyckades. Och som Neil Armstrong sade: "That's one small step for a man, one giant leap for mankind."



Snart är vi tillbaka på Månen!

2009-07-20 12:23:30
Assi

* Ja, jag håller med. Det häftigaste med bilderna är nog att man kan se alla fotspår!



Jag kallar dagens människor för Youtube/Google generationen. Så fort man vill bekräfta en sak söker man på Google eller Youtube. oftast hittar man felaktig information eller så hittar man konstiga hemsidor via Google. Sen söker man på Youtube och där finns det flera hundra videon om att Månlandingen var fake och att Nibiru ska uplåna oss. Sen läser man kommentarerna och vips så tror man på allt!



jag håller med dig! tråkigt att det finns många som inte tror på detta. är speciellt shockad över att det finns amerikaner som säger att det aldrig hände. Ni vann ju för FN kapplöpningen! Borde ni inte vara stolta? suck....

2009-07-20 15:21:52
Stjärnskådaren

Ja jag blev förvånad också att man kan se var astronauterna har gått omkring också! Tänk hur otroligt detta är, vi ser våra egna maskiner på en helt annan värld i rymden. Coolt.

2009-07-22 09:27:01
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: