UFO, igen?

Godmorgon alla!

Läste precis en artikel på Aftonbladet. Denna gången någon i södra Sverige sett ett starkt ljussken, som lyste upp hela himlen. Igår kväll, 20.06. Jag är nyfiken på vad det var som han såg. Det här står i Aftonbladet:


Under flera sekunder färgades himlen blå, enligt andra grön. Ljuset var så skarpt att även människor som befann sig inomhus märkte av det. Men vad det var gick i går inte att få något klart svar på. En meteorit, ett flygplan, ett ufo eller kanske Stålmannen? Polisen i Halland fick flera samtal. Likaså SOS i Göteborg. Polisen i Skåne blev nedringd.

Ett stort antal personer hörde också av sig till Aftonbladet. - Vi satt i bilen, strax söder om Halmstad, när vi såg ett starkt sken. Det var som en gigantisk meteorit som kraschade. Hoppas ingen kom till skada, säger Magnus Våge, 24, från Göteborg. Mattias Carlsson, 18, från Landvetter beskriver det han såg som "ett stort eldklot".  - Det var helt otroligt - ett blått sken med en lång svans av eld.  Även från Trollhättan, Göteborg, Limhamn, Svedala, Trelleborg och Tollarp kom samtal om himlafenomenet.  SMHI hade i går kväll ingen förklaring.  - Det finns inget som kan förklara det vädermässigt, säger Inga-Lill Nordin, meteorolog.  Hela artikeln kan ni läsa Här



Foto: Aftonbladet.

Så, vad säger ni? Jag tror utan tvekan att det är en meteorit faktiskt. Dessa är vanliga, och man kan se dom en stjärnklar och mörk kväll. Den som dom såg igår tror jag var en stor meteorit, som brändes upp i atmosfären.
Jag har själv sett en sådan, när jag var yngre. Det är rätt så dramatiskt! Jag kommer ihåg hur rädd jag blev. Det var en stor sak som brann och lyste upp himlen. Så UFO tror jag inte att det är ;).

Nä, nu blir det frukost för min del. Sen skriva krönika och även formater datorn. Den har klagat på lite utrymme i veckor nu. Good bye Spore spelet :(!  Och om du läser detta Sumeya, kalla mig inte för amatör :P! Jag är ingen amatör, jag är ett proffs. Du är en amatör!  Ha en trevlig söndag alla!

Kommentarer
Robert

Typiskt Aftonbladet att dra till med mystik och kometer, nu när detta ändå måste va en av de mest vida sedda meteoritnedslag på ett tag.

Bilden är förresten Roger Svenssons, filmen han gjorde är makalöst bra.

Mer på popast såklart:

http://www.popast.nu/2009/01/eldklotet-battre-i-gammelmedia-an-pa-bloggosfaren.html

2009-01-18 15:14:48
URL: http://popast.nu
Assi

aa håller med :).

Ska spana in filmen nu

2009-01-18 16:42:23
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: