Earth hour!

Hej alla!

Idag passade jag på att ha en lång sovmorgon. Om ett par timmar börjar jag jobba ;). Och jag kan inte tro mina ögon!
Det här har jag och Henrik snacka om flera gånger. Snälla säg att Sverige är en av länderna och Göteborg en av städerna!! Måste kolla upp det!


Nu är det tydligen mindre än sex veckor kvar. 500 städer runtomkring världen har gått med på att släcka alla lampor och allt som stör natthimlen, i 1 timme. Tänk er, äntligen får man se Vintergatan från Göteborg. Då måste vi ha öppet på observatoriet!! 28 Mars sker allting klockan 20.30, vilket är en Lördag. Äh, då måste vi ha observatoriet öppet, eller så kan jag hålla i en privatvisning åt vänner ;). Här har ni hemsidan, http://www.wwf.se/vrt-arbete/klimat/earth-hour/1196404-earth-hour-2009-startsida
Tänk er vilken syn astronauterna på ISS kommer att få när alla lampor och gatubelysning är släckta! Det här är inte bara för oss astronomi intresserade. Man har den här timmen för att tänka på klimatet också, om ljusföroreningar osv.

MEN vänta, såg att Bara Sthlm ska ha en Earth Hour!! Wtf?! Såg att Göteborgs kommun hade anmält sig. Kommer inte att bli så glad om vi inte får en Earth hour här i gbg. Har kontaktat Gbg-stad och hoppas på att jag får ett svar :)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: