Daily update

Heeej alla!
Tillbaka nu, efter 2 timmars skridskoåkning. Sen gick vi runt i stan och jag hittade en GRYM bok på rea. Jag behöver verkligen lära mig astronomi på engelska, så jag passade på. I boxen finns två böcker med guide, en planisfär och en lampa med rött ljus. Perfekt! Sista boken i Göteborg :D! Ett tips till alla astronomi intresserade, lär er astronomi på engelska! Ett måste om man ska bli astronom. jag har redan lärt mig ett par ord, som constellation , nebulae, aurora, planisphere osv. ;). Men behöver kunna mycket mer!  Och gissa vad, en av mina konjunktions bilder ska pryda Auroras framsida :D Göött!

Medan vi endå talar om Aurora, har ni sett vad spaceweather har att erbjuda? Varje gång det är norrsken där du bor, så får du ett sms! Läs mer på http://spaceweatherphone.com
Jag tänker definitivt följa norrskenen och fotografera dem när jag bor i Luleå :)

Och lite musik ska ni också få. Den här låten lyssnar jag på hela tiden!
Den är riktigt bra tycker jag!



Ha det så bra alla!

Update: Äh, jag orkar inte sitta framför datorn. Har suttit och skrivit mitt "manus" till föredraget. Nu täner jag sitta och titta på tv. Take care!

Kommentarer
Raghid

engelska är ja sämst på, det enda ja har G på :/



måste nog också göra som dig

2009-02-28 18:03:13
URL: http://raggee.blogg.se/
Assi

asså, tråkigt. bara att träna och träna ^^. jag själv har inte så grym engelska. Men kan prata och det är det viktigaste ;)

2009-02-28 18:46:45
Henrik

Det mesta av kurslitteraturen för Rymdteknik är på engelska, så man vänjer sig fort att läsa det på det språket. Men ett lexikon är ett bra tips ifall man vill snabblära sig. Men föreläsningarna är i de allra flesta fall på svenska, iaf på grundkurserna.

2009-02-28 19:04:50
Assi

aa. många säger det. Man jag vill vara förberedd. Inte vara efter på lektionerna:P

2009-02-28 23:09:39
Natalie

Vad hette den där boken? :P

2010-05-12 21:38:53
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: