Saturnus och dess månar.

Hej alla!

Idag ska jag bara hålla på med astronomi. Säg mig en dag jag inte gör det ;). Måste fortsätta att skriva om planeterna. Om 2 månader ska jag undervisa barnen, och jag är nästan klar med allt som ska sägas. Bara lite kvar :). Ska möta upp Dilek om några minuter. Vi är säkert där till 14.00.
Sen blir det observatoriet i 3 timmar. Hoppas att det bara är barn, för gymnasie elever är lite stökigare tro det eller ej. Dom är mycket stressade och vill bara får det överstökat, medans barnen är väldigt intresserade och vill stanna kvar 1 timme extra ;).

Innan jag går så får det bli en bild. Jag såg att Saturnus' månar står i rad (inte så i verkligheten) och ni vet att ringarna är kant i kant nästan. Klockan 21,45 är den en bit över horisonten, men planeter syns redan vid ca 20,45.


Ha det så bra! Time for astronomy!

Update: Är hemma nu och håller på med mitt föredrag. Mer om mig när jag är tillbaka från observatoriet. Noll inspiration idag med! Men det är så. Ibland vill man skriva om hela universum, och ibland om ingenting :)

Kommentarer
I Z Z A H

hej är du sugen på en ny design till bloggen ta dej då en titt på min blogg =)



ha en fortsatt trevlig kväll !

2009-02-05 18:31:32
URL: http://izzah.blogg.se/
Lina

Jag är lite avundsjuk på dig för att du inte pluggar eller så. Du KAN ju liksom ägna hela dagar bara till astronomi. Själv har man fullt upp med matte och programmering :(

2009-02-05 21:47:33
URL: http://leajonsson.blogg.se/
Assi

hehhe,ett sabbats år är ett måste för alla. Så mycket som kan hända, så mycket man kan göra under året :). Denna lux är snart över ;) hehehe. Blir matte och programmering för mig med;)

2009-02-05 22:25:26
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: