Great day!

Hej alla!

Har inte uppdaterat något alls idag. Men min nya dators webb kamera ville inte starta på msn. Så jag åkte in till Net on Net och dom löste problemet. Efter det hade jag 15 minuter på mig att äta och sen åka in till observatoriet ;).
Det var ISKALLT idag och mina tår blev till is. Men vi fick se mycket. Jag passade på att använda obsets grymma Meade teleskop. Råkade av misstag se en satellit, first time ever for me ;). Sen såg vi mycket annat, b.la Saturnus!
Äntligen, det var länge sen jag såg den sist. Och man ser verkligen skillnaden på ringarna. Iår är dom nästan kant i kant.
Imorgon ska jag också jobba på obset. Tänker ta med mig system kameran och fota Saturnus. En hög exponeringstid = WOW picture ;). Så det längtar jag till.

Och det enda man kan läsa är satelliterna som kolliderade. Överallt kan man se rubriker som har något med satelliterna att göra. Det finns t.om. en video. Tänkte visa den här

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: