Glöm nu inte..

Tjena!

Pigg och glad är jag idag. Och imorgon är det den 24:e. För det första ska jag besöka Universeum med Dilek. Men det händer någon annat imorgon. Think har, astronomy.
Kometen Lulin kommer att befinna sig precis under planeten Saturnus! Men Fan vad sur jag blir, för den här dagen har jag längtat till i flera veckor nu. Det ska bli mulet imorgon här i Göteborg. Fan, jag har missat mycket p.g.a vädret. Men idag ska det bli lite klar och jag ska försöka att hitta kometen idag istället. För er som har tur, glöm inte att titta på kometen! Saturnus går upp klockan 19.30, men vid 20.50 är det en bid över horisonten. Detta betyder att jag måste stanna kvar 50 minuter extra för att titta på den, och det kommer jag att göra. Jag menar, Göteborg. Trist väder varje dag!
Hoppas att den är lika fin som kometen Holmes, som jag såg förra året :). Hoppas att jag hittar den!!


Detta är då idag!  Den är självklart mycket nära Saturnus imorgon :)

Update: ute är soligt, och jag tänker hitta på något. Hej då datorn :) Spana in Populär astronomi, för mer information och tips. Ses ikväll!

Kommentarer
Raghid

det var mulet här i stockholm igår så man såg inget :(

2009-02-23 11:55:50
URL: http://raggee.blogg.se/
Anonym

hej vill bara säga att jag älskar din blogg, själv så brinner jag också för astronomi! you go girl" :)

2009-02-23 14:24:22
Alm

Ska försöka hitta den så fort det blir klart väder.



Ps. Ska du till Universeum, Hälsa Sven Sundqvist från mig ;) hehe

2009-02-23 17:02:11
christofer

Mulet här uppe med och prognosen ser inte heller så bra ut... :-(

Viva La Palma! :-)

2009-02-23 21:58:03
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

Lycka till :D hehehe det ska jag göra :D!

Ja, Viva La Palma! Tänk att få observera där!

2009-02-23 22:52:42
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: