Saturnus' ringar #2.

Good morning!
Här sitter jag helt pigg, och sjuk. Har blivit förkyld, och det är inte roligt! Nu till lite astronomi. Känns som att det var länge sen jag hade en riktig uppdatering.

Snart är det som sagt Christer Fuglesang att besöka ISS. ESA har skrivit lite om honom, som ni kan läsa Här. Mycket intressant faktiskt. Hittade en artikel om honom i Expressen när jag var på Arlanda. Självklart tog jag med tidninge hem;)

Cassini (satelliten runt Saturnus) har tagit bild på planeten, nu när ringarna är i kant i kant. Tyvärr har jag inte ett teleskop, och jag vill verkligen se detta. Finns det någon i Luleå som har teleskop och nkan visa mig :)? NASA har skrivit lite mer detaljerat om denna händelse.

Ha det så bra alla! Dags att äta frukost och besöka centrum!
P.S. Många har ställt frågan, och jag kan lika gärna svara. Jag kommer att fortsätta att uppdatera min blogg, även när skolan börjar. Så lätt blir ni inte av med mg ;) . Men det kanske inte blir så många uppdateringar / dag. d.s.

Gone!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: