Sista rymdresan för Fuglesang

Hej alla!
Arbetar fortfarande med mitt hemliga projekt. Snart är jag klar, ÄNTLIGEN! Har lagt mycket tid på det.
Men nu tll något, som jag förutsådde för ett par månader sedan. Och jag är säker på att många andra ckså har gjort det.
Christer Fuglesang kommer inte att åka upp till ISS. Den 25:e gör han sin sista resa till rymden, och efter det är han nog ingen astronaut längre.

På fredagen landade Endeavour. Nästa gång en rymdfärja lyfter är Christer Fuglesang med. Sveriges förste astronaut gör sin andra resa - och sista.
- Tyvärr, säger han efter ett nytt dyk i bassängen

Artikeln kan ni läsa HÄR. (Artikeln är lite gammal). Kanske dags att få ett jobb på CERN istället?


Allting har sitt slut, även om man inte vill det. Jag skulle nog känna mig otroligt ledsen om STS-128 var min sista flygning. För en astronaut tränar i många, många år. Sedan får man kanske flyga 2-3 gånger för att sedan ge jobbet åt någon som är yngre. Så jag kan förstå hur Jean-Jaques Dordain känner sig när han tänker på att någon yngre ska ta över hans plats, som mig tex. ;)

Kommentarer
Raghid

fan stnd :(men de e det som e orättvist man kämpar mkt o så sen får nt mkt tbx, men han har ju liksom blivit käbd o fått uppmårksamhet o gjort bra iaf :)

2009-08-23 17:23:08
URL: http://raggee.blogg.se/
Henrik

Han tjänar väl tillräckligt med pengar för att åka iväg som rymdturist om några år!

2009-08-23 18:29:35
URL: http://henkeliduu.blogg.se/
Assi

* ja jag gåller med Raghid.

han har säkert råd med en rymdresa till ;)*

2009-08-25 12:32:25
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: