Saturnus' ringar.

Hej alla!
Tänkte bara säga att jag lever, men tyvärr verkar inte armen göra det ;). Klarar inte ens av att lyfta upp den (tack för att mitellan finns). Men kan inte låta bli att blogga. Ville bara påminna om en sak.
Kommer ni ihåg när jag sa att Saturnus' ringar kommer att vara kant i kant iår, och att detta händer väldigt sällan (vart 14:e år ung.)? Idag och fram till 4:e September 2009 kommer dom att vara kant i kant. Jag tänker absolut inte missa detta, tycker inte heller att ni ska göra det. 

Goodbye alla!

Kommentarer
Raghid

fett coolt ser ut som en kniv som skär planeten i 2 halvor

2009-08-09 22:24:57
URL: http://www.improveme.se/Ragge
christofer

Tack för tipset, även om jag inte har samma möjligheter som du har (i ett par dagar till) att se i "närbild"! :-)

christofer

...och nu är ju ringarna extra intressanta dessutom - förutom just detta!

http://www.popast.nu/2009/08/vad-har-hant-saturnus-ring.html

Assi

*ja verkligen. undrar hur den ser ut genom ett teleskop :)

That's why I am here fore Chris ;D*

2009-08-12 09:47:31
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: