Mörklägger NASA det mesta?

Hej alla!

Jag har flera gånger chattat med människor som tror på Nibiru och 2012 tramset. Jag personligen tror inte att något speciellt kommer att hända år 2012. Har för mig att planeterna kommer att ligga i en linje, nästan. Men det kommer inte att påverka oss. Men jag är säker på att folk kommer att reagera på allt, t.ex. om en ny planet hittas.
Aja, många som jag chattade med pratade om astronauten Edgar Mitchell, att han har rätt när han säger att USA regering mörklägger allting. Allt från UFO:n till Nibiru. Hmm, jag tror inte att dom gör det riktigt. Något har dom säkert mörklaggt, men Nibiru. Nej!

Idag kan man iallafall läsa en artikel på Aftonbladet.se. Inte världens bästa artikel. Kopierat hela artikeln, för den är ganska kort.

Astronaut: Det finns liv i universum.
Astronauten Edgar Mitchell har gjort den längsta månpromenaden någonsin. Nu har han alarmerande uppgifter till omvärlden. Vi är inte ensamma. I februari 1971 blev Mitchell den sjätte människan att gå på månen. Han var en del i rymdfärden Apollo 14.  Han var då 40 år gammal och hyllades på jorden som en hjälte. Nu är han återigen omtalad - genom att ifrågasätta amerikanska myndigheters hantering kring påstådda ufo-upptäckter.

Gömde farkosten

Förra året hävdade Edgar Mitchell att den omtalade Roswell-incidenten verkligen hade inträffat. Astronauten menade att myndigheterna mörkat det faktum att ett ufo kraschade i Roswell, New Mexico 1947. Farkosten skulle hållas gömd av regeringen.  I veckan chockade den nu 78-årige Mitchell igen.  - Vi har fått besök, sa han under en föreläsning, enligt The Washington Times.  - Vi är inte ensamma i universum. Detta är väldigt stora nyheter för oss människor.


"Vi måste flytta"

78-åringen förklarade att han fått uppdraget att sprida denna information till omvärlden eftersom han har hög trovärdighet genom sin rymdkarriär.  - Solen kommer att brännas ut, vi måste lämna den här planeten om vi ska överleva. Vid denna punkt i mänsklighetens historia bör vi titta bortom vår planet och vårt solsystem för att ta reda på vad som verkligen sker där ute.  Mitchell berättade även att USA:s regering gömmer undan alla bevis på ufo-verksamhet.

För det första, ska man lita på honom? Hålls en farkost gömd egentligen. Jag tror inte att någon kan svara på detta. Gömmer NASA någonting? Det tror inte jag, för varför söker dom efter utomjordiskt liv när dom redan har det "gömt"?
Det här med att vi inte är ensamma i universum kan jag hålla med om. Allt skapades ur Big Bang, allt har samma ursprung. Då borde det finnas intelligent liv där ute.
För er som inte viste detta så kommer solens bränsle att ta slut en dag. Väte blir slut, helium kommer att omvandlas till tyngre ämnen, som kol och gränsen ligger vid järn. Den kommer att svälla upp till en röd jätte och sluka dom innersta stenplaneterna. Men vi behöver inte oroa oss, för det här kommer att hända om ca 4 miljarder år. Då tror jag verkligen inte att människan kommer att excistera. Om vi gör det så bor vi säkert någon annan stans. Så solen är inget att oroa sig över.
Jag förstår faktiskt inte varför den här artikeln publicerades, lite meningslös är den. Mitchell har sagt det här i flera år. Nyhetstorka kanske? Nu till läsarnas kommentarer:

Killen är alltså beroende av uppmärksamhet. Skönt för USA att UFOna bara kraschar där. Skulle va svårt att mörka annars... Btw, tejijo. Att det skulle finnas liv över huvud taget låter vansinnigt osannolikt. Var kommer det ifrån?

Regeringen och Nasa mörklägger allt!! Dom har alltid funnits bland oss och dom har alltid besökt oss i tid och rum!! Nasa mörklägger även Nibiru!! Vi finns här.. vi hundra tusentals som vet sanningen om ALLT!!!

Visst finns det annat liv i rymden sannolikheten är ofantligt stor men sannolikheten att dessa varelser varit på jorden är minst sagt mikroskopisk! Vi pratar om oändliga avstånd.

Så vad säger ni. Mörklägger NASA allt eller har vi inte haft några besökare?

Ni får ha det gött. Idag ska A^3 träffasm, jippii :)!


Kommentarer
Henrik

Läs Phil Plaits blogginlägg om detta för en bättre bild av situationen än vad Aftonbladet ger.

2009-04-24 16:33:59
Assi

okay, I will :)

2009-04-24 23:41:02
Dajego

Hej ...jag har köppt en celeston kikare och det som man kan se åvanför våran atmosfär är över minna förväntningar Jag skulle bara titta på månen men såg runda blanka (klot) som far omkring ska nu ta och filma dom.. Om du vet någon sida som man kan lägga ut dom på skulle jag va tacksam om du skrev det här...

2009-10-20 10:23:27
Assi

* Hejsan!

Hmm, låter lite konstigt. Kan det inte vara värmedaller kanske?

hmm, Youtube är nog den bästa hemsidan jag kan komma på faktiskt.

2009-10-23 15:50:49
URL: http://astronomi.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: