Många som underskattar astronomi!!

Heej alla!

Jag har varit på observatoriet i ett par timmar och observerat lite. Ville bara se Saturnus, för vem vet när jag får se den igen. Dagarna blir bara ljusare och ljusare, vill inte åka in till Slottsskogen vid 22 tiden. Tog några bilder också :) Fångade ett flygplan! Dom är snabba rackare, så det var lite svårt! Den där bilden längst ut visar Arcturus, en superjätte.
När det gäller titeln till inlägget, håller ni inte med? Så underskattat! Skolorna har inte några astronomi lektioner och människor tycker att det är slöseri med tid att titta på stjärnor. Ni som tycker det gör mig besviken.

  

jag filmade Saturnus. VIST ÄR DEN VACKER? Använde Meade Lx200 GPS teleskopet.

God natt på er. Imorgon ska jag till Sätilas Starparty!! Jippiiiii! Vi ska få lära oss att fotografera stjärnhimlen och jag ska som vanligt försöka att knuta kontakter :)!

Kommentarer
nadja

jag håller med om hur underskattat det är. jag hade älskat att läsa astronomi på högstadiet.

2009-04-25 20:27:02
URL: http://kissthisshiz.blogg.se/
Assi

aa, verkligen underskattat. Jag hade lite "tur", hade två astronomi lektioner i högstadiet :)

ha det så bra!

2009-04-26 10:50:43
Henrik

Nice!

2009-04-26 12:02:33
URL: http://henkeliduu.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: