Det svårförståeliga är lättförståelig nu.

Idag pratade jag om hur universum bildades. Själv tycker jag att teorin är konstig, och att den inte riktigt kan stämma. Hur kan någonting skapas ur ingenting? Men iallafall, jag satt och funderade över hur jag ska berätta det här för andra klassare. Sen hittade jag den här videon och nu blev det plötsligt mycket enklare att förstå Big bang - som inte är en smäll utan en expansion :). Lyssna och lär! Patrik är grym!



God natt på er. Nu ska jag titta på filmen Mumien (som jag har sett hundra gånger) och längta tillbaka till Egypten. Vilket fantastiskt land det är egentligen. Min favorit land, efter den är det USA :)

Kommentarer
Stjärnskådaren

Big Bang förklarar väl egentligen inte hur allt kom till, utan vad som hände alldeles strax efter. Men om allt kom ifrån "ingenting" så var det det, men jag lutar nog åt något sorts multiversum. Har inte sett videon, ska göra det när jag kommer hem.

2009-04-24 12:23:24
Assi

Ja precis, för vi kan ju inte se så långt bak. Hittar du en bra video så ge mig länken tack :)

2009-04-24 15:14:20
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: