Dag 1 avklarat :)

Hej alla!

Måste bara säga att undervisningen gick otroligt bra! Började med en video, där "mina elever" fick se hur liten jorden egentligen är och att vi är bara 0,00001% av Universums totala massa :P. Dom var intresserade och lugna. Det blev också ett par skratt, speciellt åt astronauterna som försökte fåna clementiner med munnen ;).  Längtar till imorgon, övermorgon och nästa vecka :).
Ha det gött alla! Ska till obset idag. Vill vara med, för ikväll är det sista kvällsvisningen för allmänheten. Imorgon ska jag ta min SISTA kvällsvisning för 12-13 åringar :)


Bredvid mig har ni min gamla NO lärare ;)

Kommentarer
Alm

Kan man verkligen säga hur mycket massa jorden har av den totala

massan som existerar??? Tycker det är att ljuga då ingen människa vet det, för säkert. Astronomi är bra dock verkar det som man i just detta ämne sila rakt mellan tänderna innan man sväljer det....

2009-04-16 06:11:54
Assi

Där överdrev jag lite. Jag sa det inte till barnen, men videon visade att vi är stora här på jorden, men när man tittar på annat i universum så är vi nästan obefintliga :). Men du har rätt ;)

Jag som överdrev en aning

2009-04-16 09:48:23
Stjärnskådaren

Man kan ju faktiskt göra en uppskattning, och baserat på den så kan man säga att Jorden utgör en viss andel i massa räknat.

2009-04-16 12:10:57
Assi

det kanske går. Men då behöver man Universums massa

2009-04-16 16:23:18
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: