Astronomy camp!

Good morning alla!

Sista dagen på astronomi lägret idag, men jag är inte där. Hinner inte åka in. Det var iallfall väldigt roligt och intressant. Lärde mig ett par nya saker, mycket om teleskop dock. Det var också roligt att så många kom tll lägret. Fick även se solen genom ett filter för försa gången. Ett par protuberanser, men annars var det fnt :)
Jag ger tummarna upp för lägret! Allt var genomtänkt, och det fanns astronomer där vilket var bra. För jag hade ett par frågor, b.la. om observatoriets Meade teleskop. Nu har jag ordnat så att en profesionell kommer tll obset och fixar teleskopet. Kommer att bli Messier maraton då!! Längtar.
Sen har jag även knutit nya kontakter. Kul var det också när Shahid sa: med hjälp av dig ska vi få dessa att bli astronomer. Då sa jag: men hjälp mig också att bli astronom. Shahid: du är redan en astronom ;). Då är jag en astronom, men får vänta 5 år till när jag officiellt blir det :). Jag tog typ 3 bilder, för ledarna tog bilder där, som sen ska läggas upp på Egna vingars hemsida. Så ni får se hur det var där när dom publiceras

 Däremot hatade jag resan dit, för jag övernattade inte där utan hos släktingar. Med andra ord, fick åka tunnelbana och buss. Sammanlagt blev det 2,5 tmmar! Kan väl säga att det tar ung. 3 timmar att ta X2000 från stlm tilll gbg ;). Men det var värt det!

Sen fck jag höra att jag är med i en tidning som heter Origo. Vill bara hem och läsa artikeln, men först måste jag till Albanova teleskopet. Ni vet, det där riktigt stora teleskopet. Vädret ska bli halvklart, så något får jag nog se. Om ett par dagar ska jag till Sätilas starparty! Vill mer än något annat se en gaax genom ett Goto teleskop!!
 
Hoppas att ni hade en trevlig 100 timmars astronomi. Idag är det sista dagen!
Nu måste jag äta frukost! Ha en bra dag alla!


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: