på stjärnhimlen just nu

Jag har aldrig tänkt på HUR många objekt som egentligen finns på himlen. Stellarium visar hur mångadet finns. Speciellt vid Jupiter vid den här tiden. Nebulosor över allt näsan :P. Nedan har ni en bild på VAD som man kan se klockan 20.15. Valde alla objekt runt Jupiter, eftersom att Jupiter är lättast att hitta på himlen.
Så på onsdag när jag är i observatoriet, ska jag FÖRSÖKA att hitta en av nebulosorna och visa den. Hoppas bara att det blir stjärnklart bara!! Tror inte att det blir det, men jag hoppas verkligen♥

 
Ser ni alla prickar runt Jupiter? Det är nebulosor eller stjärnhopar. Allt med bokstaven M.


M22,till höger om Jupiter. Tror att det är en stjärnhop.
Ser ut så iaf.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: