Rymdturist.

Godmorgon!

Jag förstår inte vad det är för fel på mina ögon, för dom är alltid röda och inflammeras lätt. Nu är ena ögat blodröd och gör ont. Är så trött på det här.
Snart ska jag till jobbet. Ska jobba till 4 ungefär :). men innan det så ska ni självklart få lite astronomi.
En rysk soyuz raket sköts upp igår, med 3 personer i. En av dem är en rymdturist faktist. Dom dockade med ISS idag.
Jag vet inte vilken summa han fick betala, men jag kan tänka mig en summa på runt 10 miljoner. Vad tycker ni, är det värt att betala så mycket bara för att känna sig tyngdlös? Jag tycker själv att det är onödigt. Men kanske i framtiden, för då kommer det att bli mycket billigare och man kommer att kunna besöka ISS ganska ofta. Eller en privat rymdstation för turister, vem vet? Men OM jag inte får chansen någon dag, så betelar jag gärna. Kanske kostar en rymdresa ett par tusenlappar framöver? Då lever nog inte jag när det gör det hehe.
Men om ni vill läsa mer om den här trippen till ISS så är det bara att besöka Soyuz .
Nu ska jag titta liiite på tv, och sen gå till jobbet. Good Bye!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: