Jätterolig kväll!

Heejj!!

Har sovit skönt idag, för jag kom hem klockan 01.00 igår. Det gick jättebra igår, observatoriet var fullpackat. Dom sista personerna gick därifrån lite över tolv. Det var jätteroligt att ta hand om våran uställning och berätta lite om den, för jag brukar vara den som visar teleskopen och stjärnhimlen. Så det blev första gången igår. Men det värsta var att jag fick ta det i engelska, för det kom en kvinna från frankrike och kunde inte prata svenska. Så allt fick tas på engelska, teleskopen, hur svarta hål bildas, stjärnors utveckling och våra planeter. Jag har aldrig varit så stressad ahaha, och måste erkänna att min engelska behöver förbättras. Kan ju inte använda vetenskapliga termer ens. Men hon var trevlig och kunde det mesta, för helt plötsligt snackade vi om revolutionen och kreationismen. Hon är precis som mig troende, men samtidigt tror på dom vetenskapliga teorierna.
Efter det så pratade vi lite om Einsteins teorier med två killar. Om hur ljuset kröks och rumstid. Väldigt roligt och lärorikt. En av dem kom fram till mig och frågade hur en sådan vacker flicka kunde vara intresserad av astronomi. Heheh, viste inte vad jag skulle säga.  Två personer frågade om det var jag som var med i GP,för dom sa att dom kände igen mig därifrån. Kul att några gör det iallafall :D Jag vill definitivt ha en sådan här kväll igen, för det diskuterades astronomi hela tiden. Det var så kul!
Nu ska jag klä på mig, och efter det ska jag till Sumeya. Hon vill baka äppelpaj, och jag är expert på det :P. Sen måste jag börja med mina tavlor. Äntligen, en 3:dje utställning!
Ha det så bra!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: