Astronomi i 4 timmar!

Heej!

Idag ska jag äntligen ut och hitta på något skoj med kompisar. Alla går i skolan, och jag är den enda som är hemma/jobbar. Därför blir det tråkigt ibland. Men idag ska jag och två kompisar spela bowling, och sen äta kebab i Göteborgs bästa kebab ställe (enligt mig). Ska ta min Hawaii-kebab ^^.

Och imorgon blir en rolig dag. Först ska jag till stan med Dilek. Och så ska jag till observatoriet, mitt favorit ställe. Ska jobba från 20.00 - 24.00. Första gången någonsin jag jobbar så sent. Fast har varit i observatoriet till 02.00 en gång, då jag fotade Mars med 2 andra. Ni göteborgare har säkert hört tals om Kultur natta. Här får ni mer information:

(96) Slottsskogsobservatoriets Vänner
Himlen är full av spår.
Observatoriet i Slottsskogen
När vi ser på himlen en mörk natt går det längre att ta miste på den mänskliga utvecklingen. Vårt vardagliga energislöseri lyser upp vår natthimmel tills den blir så blek att våra barn inte längre vet hur en riktig stjärnhimmel ser ut.
Samtidigt så ser man spåren av rymdåldern över hela himlen. Under en vanlig kväll kan man se många satelliter som flyger kors och tvärs över himlen.
Vet du hur de ser skillnad på en satellit, ett flygplan och en meteor?
På Observatoriet får du veta mer.
20.00-24.00
Fri entré  Hemsidan har ni här ifall ni vill se allt annat man kan göra:
Kulturnatta

Alla är välkomna!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: