Rymdkarneval nr 9, out now..

..och denna gången får Arielspace äran. Så läs nr 9 HÄR. Och jag känner att jag måste försvara mig lite. 

"Nu blir det personligt! Jag måste få erkänna att jag tidigare intagit en väldigt nedlåtande attityd till webbplatsen där Assi Suer skriver om astronomi, www.astronomi.blogg.se. Det berodde nog på att jag är så pass mycket äldre än hon att jag inte klarat av att ta till mig hennes blandning av personliga berättelser om biobesök, resor, gulliga kaniner, favorit-tv-program och en allt uppslukande passion för astronomi och rymdfärder. Man nu har jag för första gången läst väldigt grundligt på denna webbplats och har ändrat åsikt. Assi riktar sig till jämnåriga i första hand så det får jag väl förstå.

Jag riktar mig nu direkt till dig, Assi, och vill bara säga att jag är jätteimponerad av dina astronomikunskaper, men också av att du kan förmedla en sådan entusiasm kring astronomi. Det är väldigt roligt att läsa dina blogg-inlägg. Och du har många trevliga fotografier av nebulosor, blommor och kameler. "

Tack :). Jag känner att det redan finns många astronomi bloggar, som bara skriver om astronomi. Inte så mycket personligt, utan mer nyheter. Därför vill jag inte härma dom, utan ha en mer personlig blogg. Där astornomi är i centrum, men endå inte bara det. Annars riskerar jag att bli som popast.nu, eller universetoday.com. Och det vill jag inte. Man ska inte tänka "Här har vi en till tråkig blogg om astronomi, där man inte får lära känna personen som skriver". Utan "Oj, här har vi en tjej som älskar astronomi. Och vad roligt att hon skriver om annat också, borde nog besöka den här bloggen lite oftare. Nyheter blandat med annat skoj, det gillar jag".
Och det fungerar, nu vet alla att jag gillar Scrubs, att jag har träffat Christer Fuglesang, att jag gillar att fota och äger två kaniner osv. Och detta gör att jag får fler besökare :). Jag anväder även ett språk som ungdomar gör, för jag vill helst att ungdomar ska läsa min blogg. Och inse att man inte alltid behöver skriva om mode, smink och tjejiga saker. Och misstolka mig inte, jag älskar popast.se. Besöker sidan minst 5 ggr / dag :) Nä, nu gjorde du lilla mig ledsen. Hela rymdkarnevalen handlade om mig och min usla blogg :(.

Jupiter har flera månar, men det är den stora planeten som ligger i centrum. Fast man ska endå inte glömma bort alla månar. / Assi

Kommentarer
Henrik

Yey! Keep up the good work! =)

2008-11-30 13:27:22
Assi

Tnx. I will! No one can stop me :D ehhehe

2008-11-30 23:39:18
URL: http://astronomi.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: