Hur man lyckas.

Jag tänker fortfarande på visningen. Missade jag något egentligen? Det känns nästan så.  För jag pratade om:
Jorden, månen, solen, nebulosor, galaxer, solens utveckling, svarta hål, vit dvärg, brun dvärg, pulsar, stjärnhimlen, stjärnbilderna, vårt solsystem, kometer, asteroider, sonder, CCD kamera, Hubble teleskopet, NASA, ESA, astronomi utbildningar, vad man kan jobba med som astronom + vad man tjänar ungefär, Jupiters månar, stjärnhop, proxima centauri, teleskoperna,Universum,  Aphopis, månlandingen, supernovor, avstånd, Christer Fuglesang, ISS, meteorid, gravitation, hur man lever i rymden, framtida färder, månbas, rymdfärjor, mån-och sol förmörkelser, astronomi året, saker vi kunde ha sett på himlen och gasjättar .....jaa har jag missat något?  Säg gärna till.

Jag gillade speciellt lärarnas ansikten när dom såg mig, för dom förväntade sig någon äldre person. Är det DU som ska guida oss? Och flera frågade: hur kommer det sig att du kan så mycket? Jo, jag är intresserad. Därför.

Så ett par tips till alla där ute, som inte vet vad dom vill bli. Välj något du alltid har velat bli, hur orealistiskt det än verkar vara. Välj något roligt, ett jobb som du aldrig kommer att tröttna på. Ta fram böcker och bara läs läs läs...Och hitta massa saker på internet. Var ständigt uppdaterad. Ha någon som inspirerar dig. Håll på med ditt intresse nästan varje dag, så du håller det vid liv. Skapa kontakter. Och var bara positiv. Bry dig inte om vad andra tycker om ditt val, det är DU som ska jobba med det i framtiden.  Gå på föreläsningar och annat, så att du lär dig mer.  Och snart ser du att du har lyckats ;)

Ha det så bra alla! Ska stänga av datorn. Snart ska jag möta upp Alexandra i stan. Ska bli roligt :D. Se ya'll later..

Kommentarer
Christofer

Har man lyckats prata om så mycket olika saker under bara en (1) visning så kan man bara inte ha missat något! (Finns det något mer att prata om...) ;-)



Bra tips du gav på slutet! Tack!

2008-11-21 18:06:52
URL: http://www.gakforumet.tk
*Assi*

Det var en tvåtimmars visning. Annars skulle jag aldrig hunnit med allt detta :)

No problemo :)

2008-11-21 19:52:49
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: