Hitta ISS.

Hej hej!

Jag åkte in till stan lite snabbt, kom hem alldeles nyss. Och som vanligt har jag spanat in alla möjliga astronomi sidor. Finns inte så mycket intressant. Däremot hittade jag något kul på ESA's hemsida. Jag har aldrig sett ISS med ett teleskop, eller som en ljusfläck på himlen. Har inte sett någon satellit eller liknande heller. Men ESA har något som kallas för European Space Agency Satellite Tracker , och namnet säger väl allt? Man kan se vart ISS befinner sig, men även XMM-Newton och andra satelliter. Den befinner sig över Sudan just nu.
Tycker att ni ska besöka ESA's hemsida om ni är intresserade. Jag menar, vem vill inte se ISS?! I sure want!

Nu snöar det för fullt, och jag älskar det. Jag älskar vintern och speciellt snö. Gött att jag ska till Luleå då ;).  Men nu tänker jag titta på några Simpsons avsnitt . Vi ses lite senare!


Kommentarer
Sandra

Hoppas att man får se den härifrån då!

2008-11-24 19:35:18
Assi

Jorå ;) jag vill verkligen se den jag med :)

2008-11-24 19:36:44
christofer

Häftig kartfunktion!

Hade man haft lite kraftigare teleskop så hade det säkert varit värt att vänta in rätt tillfälle! ;-)

2008-11-26 20:28:43
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

Ja, hade jag också gjort!

2008-11-26 21:38:23
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: