Good bye Endeavour!

Har testat att lösa Kakuro pussel, och om jag ska vara ärlig så är det ganska svårt. Har inte lyckats lösa dom enklaste ens :p. Suduku kan jag lösa i sömnen, men inte Kakuro. Fan, får helt enkelt träna mer !Och nu har Endeavour teamet avslutat alla uppdrad i rymden och är på värg hem till jorden. Snart kan man ha 6 stycken i ISS istället för 2. Blir väl mycket roligare, för tänk er att vara i rymden i 6 månader med samma person. Man tröttnar efter 2:dra dagen ;).


En sak som jag alltid har undrat är, VARFÖR gör "snurrar" man rymdfärjan ett varv innan man dockar med ISS. Om ni tittar på bilden nedan så förstår ni vad jag menar.

Tittade på en dokumentär där Christer F. pratade om sin vistelse i rymden. Han sa att man "flippar" färjan ett varv så att dom på ISS kan fotografera underdelen. På det sättet kan man se om färjan är skadad på bågot sätt. För ni vet vad som kan hända om en skadad färja går igenom atmosfären? Den kan brinna upp. Har lärt mig något nytt idag då :).

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: