Fjärilar och spindlar i rymden.

Hej!
Kom hem för ca 40 minuter sedan :). Visningen gick jättebra, fick prata ganska mycket. Det gillar jag.
Allt förutom bildspelet blev lyckat, hehe. Ingen av oss kunde det utantill, så det gick inte så bra.

Har ni föresten läst Universetoday idag? Man ska tydligen studera fjärilars livscykel, dvs skicka upp fjärils ägg till rymden och se när dom kläcks. Sen ska man se hur dom beter sig där. Spindlar ska också skickas upp. Man ska se hur dom spinner sina väv. Läskigt! Länken har ni här . Både jag och en till i observatoriet hade läst inlägget. Vi diskuterade om det en liten stund och hade våra teorier. Jag tror inte att en spindel kan väva i rymden. Däremot kan nog fjärilar flyga där uppe, för fåglar kan flyga i rymden (har jag hört). Jag kan tänka mig att vingarna kommer att se annorlunda ut, eftersom att det inte finns någon gravitation där uppe. Men vad vet jag...

Imorgon ska jag till svenska mässan. Där får man prata med människor från olika universiteter osv. Jag och Dilek 8blivande Luleå studenter, hoppas vi) ska självklart prata med Luleå studenterna. Jag har ett par frågor som jag måste ställa.  Men nu känner jag hur magen kurrar. Måste äta något. Efter det ska jag titta på Scrubs. Ni får ha det så bra!
Good Night!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: