Duktig amatörastronom.

Good morning!

Har städat mitt rum och huset. Now it's time to rest and read about astronomy. Och gissa om jag är anvundsjuk. Se så fina bilder en amatörastronom har tagit. Vist ser det ut som Hubble bilder? Men han spenderade myckte pengar också, för att få sådana här bra bilder. £10,000 rättare sagt, vilket motsvarar 120700 kr. Men det går inte att jämföra med NASA, för dom spenderar mycket mer pengar på teleskop. Som sagt, INGA Hubble bilder. Mer om honom hittar ni här.


Från vänster: Orions bälte, och till vänster om bilden ser ni hästhuvudnebulosan.
Nästa bild föreställer Andromeda galaxen, grymtttttt!!
Och bilden efter visa Plejaderna i all sin glans. Vackert!
Sista bilden är en bild på Professor Parker (som tog bilderna)och hans fina lilla "observatorium".


Så duktigt, det är inte ofta man ser sådana bilder. Min fjuttiga Saturnus bild går inte ens att jämföra med hans :)
Och en sådan kupol vill jag också ha. Eller snarare, SKA fixa en när jag köper en lägenhet i Luleå ;). Great Job, och fortsätt så! Jag (och många många fler) vill se fler utav dina bilder!

Kommentarer
christofer

Man blir riktigt imponerad!

2008-11-27 18:58:23
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

ja verkligen :D!

2008-11-27 21:48:41
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: