Assi har gjort det igen ;)

Hehe, jag märker att jag vågar ta risker nu! Är inte som förut, blyg och tyst hela tiden. Nu har jag gjort det igen!
Har ni hört talas om 365 days of astronomy? Jag tog upp det lite kort i bloggen, vet inte när det var.
Men jag kan berätta lite om det. 365 days of astronomy är en hemsida, där en person varje dag spelar in en 5-10 minuter snutt, där man pratar om något om astronomi. Dom kommer att lägga upp ett schema ( dom har redan gjort det, men bara ett par dagar), där det står vad man ska prata om.

Och jag tänkte, what the hell, varför ska jag inte vara med?! Så jag har mailat dom och frågat om 20 augusti, om jag får prata om något då. Eftersom att jag kommer att vara ganska upptagen med observatoriet, lärargrejen, arbetet och kanske vetenskapsfestivalen, tyckte jag att 20 augusti var bäst. Då kan jag skriva det jag ska prata om, och hinna förbereda mig. Jag ska ju till Turkiet igen, och vara där i nästan 2 månader. Hinner planera allt då :)
Ska se om dom hinner svara snart, och hopefully säger dom JA! Så här står det på hemsidan då:


We are looking for individuals, schools, companies and clubs to provide 5 - 10 minutes of audio for our daily podcast. You can do as few as 1 episode or up to 12 episodes (one per month, subject, of course, to our editorial discretion). Our goal is to encourage people to sign up for a particular day (or days) of 2009.

We have a calendar of astronomical events to give ideas but the podcasts can be about virtually any astronomical topic. We are seeking a wide range of contributions, from simple concepts or how-tos to more in-depth discussions of complex concepts. We will do post-production on all submissions, so knowledge of audio editing may not be necessary.

We are expecting a wide range of contributions, from simple at-home "first light" podcasts to highly polished and professional recordings. We hope to sign up a wide range of participants, from K-12 classrooms to graduate students in astronomy to science bloggers and podcasters to big media companies.


Ååh, hoppas att dom säger ja. Hoppas att ingen har valt samma datum. Kommer att bli så roligt. Ni kommer att få höra min crappy engelska. Men jag ska träna för eran skull, så ni slipper bli döva ;)


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: