Den efterlängtade Studentbalen!!!!

Godmorgon!
Today is the day, the prom day! Om ett par timmar ska en frisör fixa mitt hår. Sen ska jag åka till Alexandra och fixa mig där. Efter det ska alla klasser träffas vid Poseidon. Detta är en tradition på Hvitfeldtska. Där får släktingar och vänner se oss och alla andra med våra balkläder. Efter 30 minuter promenerar vi ner till stället där balen ska hållas.
Jag är såå nervös!!

Igår var jag som sagt på en föreläsning om svarta hål. Professorn var jätteduktig och berättade på ett bra sätt. Självklart måste man kunna några fysik B konstatner och beteckningar för att kuna hänga med. Tur att man kunde :D.
Han visade oss hur man räknar massan på ett svart hål, the charge alltså laddningen och the spin, alltså rotationshastigheten. Det sistnämda är svårast att beräkna. Det kräver mest jobb. Om man är intresserad av att gå på en mer avancerad föreläsning om svarta hål, så håller han en på Fredag. Dit ska inte jag. Det kommer bara att vara astrofysikaliska formler och annat svårt som jag inte har lärt mig. Men som sagt, väldigt intressant och man förstod Allt!

Idag har jag inga astronomi nyheter, men däremot en bild som finns på NASAs hemsida.  Dom skryter lite när dom har den publiserat där.  Bilden föreställer Phoenix, som har tagit bild på den Amerikanska flaggan, Vist är Amerikanern stolta, och det borde dom vara.

den amerikanska flaggan

Jag väntar fortfarande på mitt teleskop :(. Jag hoppas verkligen att det kommer imorgon. Om inte, så får jag den på måndag. Dom sa att jag får den 1-3 dagar efter att jag har betalat. jag betalade i tisdag, så det har gått 2 dagar. Jag får hålla tummarna helt enkelt! Snacka om att jag har längtat efter ett nytt teleskop.

Äta frukost har jag inte gjort. Det ska jag göra nu. Ni får ha en underbar dag, för jag kommer definitivt att ha en. Balen börjar klockan 18 vis poseidon. Alla kommer att vara finklädda. Självklart kommer jag ta en miljon bilder som jag alltid gör ( med en miljon menar jag MÅNGA bilder). imorgon får ni se dom, men fotografer från efterfesten.se och nattstad.se kommer också att vara på plats. Ni kanske får se mig på deras hemsida nästa dag, who knows? Hejjj DÅÅ!! (K)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: