Fakta.

Heej!

Har inte skrivit på länge. Skolan bara ger oss läxor. Skönt att jag tar studenten snart!:)
Så vad ska jag skriva om idag då? Det finns inte så mycket att skriva om egentligen. Det händer inget i astronomi världen. Och ni vet hur mycket jag tjatar om Nasa ;) Därför tänker jag skriva lite om Nasa.
Nasa är en förkortning av National Aeronautics and Space Administration är ett Amerikanskt rymdbolag. Nasa grundades år 1958, efter uppskjutningen av Sputnik 1 (Sovjetunionen). Sputnik är världens första sattelit.
Rymdfärjor är Nasas enda nuvaranda aktiva rymdfarkoster och börjades utvecklas i slutat av 1960-talet för att få en återvinningsbar farkost till skillnad mot de i Apolloprogrammet som man bara använde en gång styck. Nasa har förlorat två rymdfärjor, Challanger och Columbia.
Det var nog lite kort om Nasa. Om ni vill besöka deras hemsida kan ni gå in på www.nasa.gov
Till höger ser ni en bild på NASA:s Kennedy Space Center. Dit vill jag en dag!

Jag börjar att bli liite stressad. Har tagit några porträtt bilder, men dom blir inte så fina. Stress!
Ska iaf. titta på tv, kanske rätta mitt projektarbete?
Ha det så bra!
// ASSI

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: