Finns det vatten på Mars?

Hej!

Nu är jag äntigen klar med teckningen. Den blev rätt så bra, är ganska nöjd. Nästa vecka åker jag till Göteborgs Konsthall och ger dom den. Sen någon gång i Augusti har den blivit till en affisch och upphängd i Göteborg :D, Gött.

Som ni vet så är Phoenix fortfarande på Mars och gräver. Gräver och gräver, utan några tecken på vatten. Man har analyserat det första den grävde upp och forskarna såg inget vatten. Men dom har en förklaring till det. Det som phoenix hade grävt upp, hade hettats upp av solen och vattnet kan ha avdunstat då.
Jag tror att forskarna inte vill ge upp när det gäller att hitta liv på Mars. Kanske finns det inget? Dom tänker iallafall inte ge upp. Phoenix fortsätter att gräva och nästa prov kommer att hettas upp till 1000 grader Celcius, som är maxgränsen. Då hoppas man att mineraler med bundet vatten ska dyka upp. Nu gäller det att kämpa på. Jag hoppas verkligen att man hittar vatten. Tänk om man hade hittat bakterier, ojoj. Då hade NASA firat det, NASA style ;)
Good luck Phoenix!

Nu ska jag titta på Scrubs. Känner mig lite rastlös, nu när det regnar. Det är ju sommar, men man kan ju inte njuta av det när det regnar. Aja, ska inte klaga mer ;). Ha det så bra!

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: