Rymdturism, varför?

Hejsan!

Jag har ofta tänkt på det här med rymdturism, att skicka vanliga människor till rymden. Man ska självklart vara ganska rik för att kunna ha råd. Det kostar några miljoner att besöka rymden. Borde man verkligen skicka vanliga människor ut till rymden? Jag tycker inte det. Varför ska man lägga ner miljarder med dollar på rymdhotell, osv när man kan satsa på forskning istället. Man borde satsa pengar på att utveckla teknologin eller något annat?
Jag själv tycker att dom som förtjänar att åka till rymden borde få göra det. Vilka menar jag då? Jo, astronauter, forskare , astrofysiker, ja alla som har ägnat sitt liv åt rymden och forskning. man kommer även att tävla om en unik titel, som första Svenska rymdturisten osv. Är det så viktigt?
"därifrån kunna se hur vackert vårt jordklot är och hur tunn och skör vår atmosfär är som skydd gentemot rymdens strålning, kan vi kanske bli mer rädda om jorden och få den till att bli en bättre värld att leva i", står det på rymdturism.se Behöver man verkligen se jorden för att tycka det? Räcker det inte med alla väderfenomen, som solsken på vintern?
 Detta tycker jag iallafall. Håller ni med? God natt :)

// ASSI

Kommentarer
LieMie svarar

jag håller med dig.
Mvh LieMie

2008-02-24 21:46:27
URL: http://liemie.blogg.se
Sara

Tycker nog inte heller att det är någon särskilt bra idé, men det är svårt att säga hur man kommer att se på det hela i framtiden. Då kanske att åka ut i rymden bara motsvarar svårigheten för oss att korsa atlanden :)

2008-02-24 21:47:19
URL: http://berlan.blogg.se
emma

att åka till rymden hade varit kul.
men udnrar om man vågar?
Haha ..:)

2008-02-24 21:47:59
URL: http://www.enlitentax.blogg.se
ASSI

Tack för era kommentarer :)
jaa kanske i framtiden, men nu tycker jag att forskare borde åka till rymden. :)

// ASSI

2008-02-24 21:54:22
Tobias Malm

Personligen betraktar jag den privata rymdindustrin, där bland annat turism ingår, som en förutsättning för människans fortsatta utveckling. Turism är en bra början på en infrastruktur i rymden, en början till en ny era där människor bor i rymden och på andra himlakroppar. Genom att bana vägen för en sådan utveckling kan vi föreställa oss en framtid med tusentals, ja, kanske miljontals forskare i rymden. Allt som påskyndar utvecklingen mot en rymdbaserad civilisation är av godo, anser jag.

2008-02-27 18:44:14
URL: http://logografen.blogspot.com
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: