Look at the sky :)

Hej Hej!

Som jag sa tidigare gick jag på en föreläsning i Naturhistoriska. Det var Carina Persson, en astronom, som höll det hela. Det var väldigt intressant, men jag förstod inte allt hon sa. Vissa saker var väldigt svåra att förstå :)
Jag vill tipsa alla i GBG om GAK, dvs Göteborgs Atronomiska Klubb. Det är en klubb för alla er som älskar astronomi, eller bara vill lära sig lite om det.
Vi på observatoriet ( Jag med snart), håller visningar om det man kan se på Himlen. Ibland, om vädret tillåter, kan man se planeter också, som Saturnus.
Jag och Gunnar Sporrong (tar hand om visningarna), har tagit bilder på b.la. Mars, Månen och Saturnus. Imogron ska jag till Observatoriet och hoppas verkligen att vädret är bra. Då får vi se Saturnus igen, vilket jag älskar att göra. Det är den enda planeten där man kan se alla detaljer, som ringarna t.ex. Snart blir jag också visningsledare, just nu tar jag hand om kassan.image8
Så om ni är intresserade så är ni välkomna. Inträda 40 kr bara och det är värt pengarna! Du lär dig verkligen MYCKET på en timme.
Här är GAK´s hemsida http://www.goteborgsastronomiskaklubb.se/
Där kan ni b.la se Mars och Månbilderna som jag och Gunnar tog. Här är en bild på Saturnus. Vist är planeten fin :)?

Ha det så bra :) // Assi

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: