En underbar dag

Hej!!

Som jag sa igår ska jag till observatoriet isag. Hoppas att man kan se Saturnus idag.
För er Gbg:are som vill besöka oss, så är ni välkommna. Vi har Sportlovs extra idag, dvs extraöppet för allmänheten på måndag den 11 och onsdag den 13 februari.Denna vecka har vi visning från 19.00-21.30  ( annars till 20.00).Vårat program kommer bestå av några olika delar som kommer vara rullande och starta på nytt med 30 - 40 minuters mellanrum.Vid mulet väder visar vi teleskopen och dess möjligheter, storlekar och avstånd samt stjärnornas liv i utställningshallen, samt ett bildspel över solsystemet med viss fokus på Saturnus.
Vid klart väder visar vi stjärnhimlen genom teleskopen i stället för bara teleskopen. Vi visar några dubbelstjärnor, Plejaderna, Orionnebulosan, m.m. Månen kommer synas under den tidigare delen av kvällen medan de som
stannar till efter 21 kommer kunna se Saturnus som går upp rätt sent än så länge.

Just nu har jag inget att göra, kanske plugga fysik b. Eller bara lata mig.
Ha det så bra. Mer om vobservatoriet kommer senare.
// ASSI♥

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: